Brev:
Skal der justeres i mængden af mælk og mad
5. juni 2019
Alder:
8 mdr.
Skal der justeres i mængden af mælk og mad
Kære Helen
Tak for de gode råd. Vi kæmper stadigvæk med putningerne, men i det store hele er det blevet bedre.
Jeg har to spørsmål vedr. min søns mad. Vi har taget udgangspunkt i den dagsplan du sendte, da han var omkring 7 måneder. Han fylder nu 8 måneder og vil derfor spøge om jeg skal justere i mængden af måltider og mælk (MME). *Han spiser ikke meget til morgenmad og giver derfor lidt rugbrød med smørrepålæg som mellemmåltid. Rugbrød er et hit :)
Hans dag ser således ud:
Tidlig morgen 05: Flaske (150-180 ml) og sover videre indtil kl 06-07, hvor dagen begynder
Morgen 7-7.30: Havregrød med frugtmos, vand af kop.
*Mellemmåltid 8.30-9: Frisk blød frugt i hånden og lidt rugbrødshapsere med smørrepålæg, vand af kop.
Puttes til formiddagslur ca. kl 9-9.30
Frokost 11: Grøntsagsmos med kød eller fisk, suppleres med agurk, brødhapsere, kogte grøntsagsbuketter og lignende i hånden at gnave på selv. Vand af kop.
Flaske (100-150 ml) og puttes til middagslur ca. kl. 12-13
Eftermiddag 15: Flerkornsgrød med frugtmos som topping, frisk blød frugt i hånden at gumle på selv, vand af kop.
Dagens 3. lur kl. 15-15.30
Aften 17:30: Grøntsagsmos med kød eller fisk, suppleres med rugbrødshapsere med smørrepålæg, kogte grøntsagsbuketter, en kartoffelbåd fra ovnen eller lignende. Vand af kop.
Flaske (150-180 ml) og puttes til natten ca. 19.30
Sen aften 23: Drømmeflaske (150-180 ml)
Det andet spørgsmål lyder på hvor meget kød, fisk eller æg han bør spise dagligt. Han får kød, fisk eller æg hver dag til frokost og aften. Mængden svarer til en mellemstor kødbolle per måltid, er det nok?
Med venlig hilsen
familien fra USA